الگوریتم کبوتر گوگل چیست

سه شنبه 12 فروردين 1399
4:27
علی عارف نیا

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

برای هممون اتفاق که دنبال یک کسبو کار محلی اطراف خودمون بگردیم. مثلا نزدیک ترین فلان بانک یا حتی نزدیک ترین سوپرمارکت . جالب اینجاست که اکثر مواقع به هدفمون میرسیم. این جواب الگوریتم کبوتر گوگل چیست ، هست.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست
الگوریتم کبوتر گوگل چیست

سئو بلک در مقاله الگوریتم کبوتر گوگل به برسی این الگوریتم پرداخته است.

می‌دانید که گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست اما چیزی که جالب است، این است که الان دیگر فقط متن و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان (لوکیشن) هم محتوا به حساب می‌آید! گوگل هم به خاطر اینکه بتواند از این محتوا به درستی استفاده کرده و کار را برای کاربرانش راحت‌تر بکند، الگوریتم جدیدی ایجاد کرده و اسم آن را کبوتر گذاشته است.

تاریخچه الگوریتم کبوتر یا pigeon-algorithm

الگوریتم کبوتر ابتدا در 20 آگوست 2013 راه اندازی شد. این الگوریتم یکی از بزرگترین تاثیرات را تا کنون بر روی جستجوهای محلی گوگل داشته است. این آپدیت ابتدا توسط مجله Search Engine Land شناسایی شد و از خود گوگل نیز در آن زمان اطلاعات موثقی کسب کرد.

الگوریتم کبوتر بر این اساس طراحی شد تا الگوریتم جستجوی محلی گوگل را به الگوریتم جستجوی وب آن ارتباط داده و بر مبنای مسافت کاربر تا مکان ها، تغییراتی را در رتبه بندی ها انجام دهد. از زمان معرفی این الگوریتم تا به امروز تغییراتی در نمایش مکان های گوگل در SERP (صفحه نتایج گوگل) ایجاد شده است. امروزه نتایج مکان های گوگل به صورت لیست سه تایی از مکان های مشخص در بالای نتایج جستجو نمایش داده می گردد

تاریخچه الگوریتم کبوتر یا  pigeon-algorithm
تاریخچه الگوریتم کبوتر یا pigeon-algorithm

تغییرات الگوریتم کبوتر گوگل در جستوجو ها چیست ؟

بعد از وارد شدن الگوریتم کبوتر گوگل در نتایج جستجو تغییراتی بوجود آمد که بر روی رتبه بندی سایت ها تاثیر زیادی داشت. برای مثال اگر قبل از ورود الگوریتم کبوتر، در نتایج جستجو عبارتی مثل “رستوران های شیراز”، یکی از رستوران های معالی اباد شیراز را در صدر نتایج به شما نشان می داد، در حال حاضر نشان نمی دهد اما در نتایج جستجو “رستوران های معالی اباد شیراز” نمایش خواهد داد.

1-کمک به کسب و کارهای محلی

یکی از تغییراتی که گوگل با معرفی کبوتر آن را هدف گرفته بود، وارد کردن الگوریتمی بود که موقعیت-محور باشد. در واقع گوگل قصد داشت نتایجی که به کاربر نشان می‌دهد را به نحوی سازمان‌دهی کند که نتایج بر اساس محل یا منطقه رتبه‌بندی شوند.

این اقدام گوگل باعث شد که کسب و کارهای محلی دست به کار شوند و سئوی محلی سایت خود را بهبود دهند تا به این ترتیب بتوانند مشتریان هدف خود را راحت‌تر پیدا کنند.
1-کمک به کسب و کارهای محلی
کمک به کسب و کارهای محلی

2-شخصی سازی کردن نتایج جستجو

همانطور که می‌دانید، گوگل همیشه سعی کرده نتایج مرتبط و موردنیاز را به کاربران نشان دهد. در گذشته با جستجوی عبارت «استخر» در گوگل ده‌ها نتیجه برای شما ظاهر می‌شد، حالا با کمک الگوریتم کبوتر گوگل، این نتایج به 10 عدد کاهش می‌یابد.

این 10 نتیجه در واقع با توجه به موقعیت مکانی شما شخصی سازی شده‌اند و این باعث می‌شود که کار جستجوی شما راحت شده و سریع‌تر به محتوای هدف خود برسید.

شخصی سازی کردن نتایج جستجو
شخصی سازی کردن نتایج جستجو

تصویر بالا نتایج جستجو برای عبارت Restaurant در لندن را نمایش داده و تصویر پایین نتایج جستجو برای همین عبارت را برای کاربری که در شیکاگو است نشان می‌دهد.

شخصی سازی کردن نتایج جستجو
شخصی سازی کردن نتایج جستجو

3-تغییر در ظاهر نتایج Pack

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که با اعمال الگوریتم‌های کبوتر انجام گرفت، تغییر ظاهر صفحه نتایج (SERPs) و به ویژه نتایج پک گوگل بود. برای اینکه متوجه این تغییر شوید، به تصویر زیر نگاه کنید.

تغییر در ظاهر نتایج Pack
تغییر در ظاهر نتایج Pack

با جستجوی عبارت «الکتریکی» گوگل در هر دو عکس نتایجی مشابه را به کاربر نشان داده؛ اما با یک تفاوت بزرگ! در عکس سمت چپ، 7 نتیجه برای او نشان داده شده است.

گوگل اسم این نوع نمایش را “پک هفت‌تایی” گذاشته است که مربوط به دوران قبل از اعمال الگوریتم کبوتر است. اما در عکس سمت راست، فقط سه نتیجه نشان داده شده است که به آن “پک جدید سه‌تاییبعد از اعمال الگوریتم کبوتر است. نتایجی که در پک 3 تایی می‌بینید با توجه به موقعیت مکانی کاربر بهینه شده‌اند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیشترین تأثیر الگوریتم کبوتر گوگل در سئوی محلی یا لوکال سئو بوده است. پس در ادامه همراه ما باشید تا بهترین راهکارهای عملی برای بهبود سئوی محلی سایت را به شما معرفی کنیم.

چگونه می توان با استفاده از الگوریتم کبوتر گوگل، سئوی سایت خود را بهبود داد؟

برای اینکه بتوانید با استفاده از الگوریتم کبوتر، سایت خود را بهینه تر کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

1- ثبت مکان روی گوگل مپ

مکان کسب و کار خود را صادقانه و به صورت دقیق روی نقشه گوگل مشخص کنید.

2- افزایش اعتبار سایت

هوشمندانه لینک سازی کنید، محتوای جذاب تولید کنید و کاری کنید که اعتبار سایت (افزایش دامین آتوریتی) شما بیشتر شود.
این موضوع روی رتبه طبیعی و محلی سایت شما تاثیر می گذارد.

3- ناشناس نباشید!

سعی کنید نام و شماره تلفن خود را در صفحات سایتتان ثبت کنید تا هم توسط مشتریان و کاربران خود به خوبی شناخته شوید و هم توسط موتور های جستجوگر!
گوگل نام و شماره تلفن شما را در سایتتان تشخیص می دهند و آن ها را همراه با نمایش پک ۳ تایی، به کاربران نشان می دهند. بهتر است در همه صفحات سایت خودتان اطلاعات تماس و توضیح مختصری از خود را داشته باشید و برای انجام اینکار می توانید اطلاعات خود را در فوتر سایت خود ثبت کنید.

4- تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان

ویدئو، عکس و متن هایی از فضای کار خود عکس بگیرید یا با مکان شما در ارتباطند و و در شبکه های اجتماعی با هشتگ مناسب منتشر کنید.
لینک شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود نیز قرار دهید.موجب تقویت حضور شما در جستجوهای محلی می گردند.

تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکانتاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان
تاکید بر روی محتوای مبتنی بر مکان

5- تاکید بر روی مبانی سئو محلی

رقابت برای حضور در لیست سه تایی مکانها، بستگی به رعایت چک لیست سئو محلی دارد.
ارتقای خدمات، حذف محتوای تکراری، کسب نقد های مثبت و بسیاری از پارامترهای دیگر بر سئو محلی سایت تاثیر گذارند.
برندهای بزرگ می بایست توجه ویژه ای به این مورد داشته باشند.
بررسی مجدد همه پارامترها می توانید منجر به حضور مجدد شما در نتایج جستجوی محلی گردد.

6- گزراش اسپم

وقتی گوگل با استفاده از امکانات خود قادر به ارزیابی نیست، به گزارشات تکیه می کند.
ابتدا راهنمای گوگل در این زمینه را بخوانید و سپس به گزارش موارد تخلف دیگر وبسایت ها و کسب و کارها بپردازید.
گوگل همیشه بر اساس گزارشات عمل نمی کند،
اما جای تلاش دارد که جلوی فعالیت یک اسپمر را با استفاده از این روش گرفت.
دقت کنید که کاری به فعالیت صحیح رقبای خود نداشته و صرفا اسپمر ها را گزارش کنید.

7- ثبت در اکانت گوگل خود

“لیست کسب و کارهای من” را در اکانت گوگل خود ایجاد نموده و آن را تأیید کنید.

8- بروزرسانی

دقت کنید که اطلاعات تماس شما، درست باشد. ممکن است شماره تلفن های کسب و کار شما، پس از مدتی تغییر کنند.
برای بهبود سئوی محلی خود، همواره این اطلاعات را به روز نگه دارید.

9- مجزا سازی شعب

برای هر شعبه خود یک صفحه مجزا ایجاد کنید و در آن محتوای منحصر به فرد و جداگانه با سایر صفحات قرار دهید.
محتوای صفحه بهتر است شامل آدرس شما و نقشه گوگل موقعیت شعبه مورد نظر نیز باشد.

10- استفاده نقشه گوگل در وب سایت

از نقشه گوگل در وب سایت خود استفاده کنید. می توانید در قسمت تماس با ما، و یا در فوتر صفحه اصلی وب سایت از نقشه گوگل استفاده نمایید.

11- استفاده از تگ ها

از تگ ها برای نشان دادن موقعیت خود در گوگل مپ استفاده کنید.

12- از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید

اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچک (microdata) است
که با اضافه کردن آن‌ها به سایت خود، یک توضیح اضافه‌تر و جامع‌تر به سایت خود اضافه می‌کنید،
گوگل هم در نتایج جستجو این توضیحات اضافه را به کاربران نمایش می‌دهد.
در واقع با استفاده از زبان اسکیما، شما به زبان خود گوگل با او صحبت می‌کنید.
این کار یعنی اینکه الگوریتم کبوتر گوگل هم حرف شما را می‌فهمد و به سایت شما رتبه بهتری می‌دهد.

از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید
از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید

13- ثبت سایت در دایرکتوری و سایت های Directory websites

از جمله سایت هایی که بعد از معرفی الگوریتم کبوتر ، ترافیک آن ها به شدت افزایش پیدا کرد ، می توان به سایت های دایرکتوری اشاره کرد.یکی از دلایل افزایش ترافیک این گونه سایت ها این است که ، موتورهای جستجو و همچنین الگوریتم کبوتر نگاه ویژه ای به این سایت ها در تعیین رتبه بندی نتایج جستجو دارند.

اکثر کاربران برای تفکیک موقعیت فیزیکی راهی این سایت ها می شوند.

در این گونه سایت ها ، فهرستی از سایت هایی که به یک موضوع اشاره می کنند ، بر حسب موقعیت محلی قرار داده شده است.شما با ثبت سایت خود در این گونه سایت های مرجع ، می توانید شانس دیده شدن خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

ثبت سایت در دایرکتوری و سایت های Directory websites
ثبت سایت در دایرکتوری و سایت های Directory websites

حرف اخر

در اخر باید بهتون بگم که 24 درصد افراد ترافیک وبسایت شان بدتر شده
در حالیکه ترافیک 19 درصد افراد بهتر شده است.
و 58 درصد افراد در دوره قبل و بعد از اعمال الگوریتم کبوتر، هیچ تغییری ندیده‌اند.
این به این معنی است است که باید هرچه زودتر از این اطلاعات استفاده کنید
و بازار خود را گسترس بدهید.


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نیلگون است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]